Client Services

Inhouse legal services

HR-service

I mange virksomheder er de juridiske aspekter ofte ’den blinde plet’ i HR-funktionen. At få hånd om og professionalisere det juridiske arbejdsfelt vil være med til at udvikle hele virksomheden. For mange er dette en kærkommen mulighed, netop fordi HR-funktionens relevans og værdiskabelse er stigende

Hvornår har du sidst givet dine ansættelseskontrakter et sundhedstjek? Vi ser gang på gang, at opdaterede HR-juridiske værktøjer, sparring og træning kan hjælpe med at minimere unødige problemer og skabe fremdrift for virksomheden. Disse værktøjer er ikke alene væsentlige i forhold til at fastholde jeres nøglemedarbejdere. Det kan også være omkostningsbesparende at have styr på de risici, der er forbundet med personalejuraen.

Som en konsekvens heraf tilbyder vi to løsninger, som begge skal sikre, at din virksomhed kan få en juridisk robust HR-funktion. Dels et ’sundhedstjek’, hvor vi skaber klarhed i jeres HR-juridiske kontraktgrundlag. Dels et ’360° HR-eftersyn’, hvor vi kommer hele vejen rundt om din HR-juridiske værktøjskasse og giver din HR-funktion et markant løft.

Sådan kan vores HR-juridiske ’sundhedstjek’ hjælpe jer

Med et sundhedstjek gennemgår vi op til 3 af jeres standardskabeloner til ansættelseskontrakter, f.eks. en lederkontrakt, en funktionærkontrakt og en timelønskontrakt. Vi undersøger hovedsageligt, om kontrakterne er ajour i forhold til lovgivning og overenskomster, men leder også efter praktiske uhensigtsmæssigheder.

Hvis der enten identificeres mangler eller uhensigtsmæssigheder under gennemgangen, producerer vi en to do-liste til dig og din virksomhed, som klæder jer på til selv at kunne håndtere jeres HR-juridiske problemstillinger.

Fordelene og udbyttet af et sundhedstjek er bl.a.:

  • Effektiviteten i jeres HR-funktionen øges
  • I får skabt klarhed i kontraktgrundlaget
  • Mulige og fordyrende tvister undgås
  • Kontraktgrundlaget fremtidssikres, hvilket skaber grundlag for at sikre en ny forventningsafstemning mellem jer og jeres medarbejdere

Sådan kan vores ’360° HR-eftersyn’ hjælpe jer

Ved et 360° HR-eftersyn går vi mere i dybden og undersøger, om din virksomhed er eksponeret over for forskellige risici. Vores 360° HR-eftersyn er udviklet til at komme hele vejen rundt om den juridiske HR-værktøjskasse i din virksomhed. Under eftersynet gennemgår vi således:

  • Ansættelseskontrakter
  • Personalepolitikker, herunder bl.a. sygefraværspolitik
  • Rygepolitik
  • Politik omkring sociale medier og kontrolpolitik
  • Tjeklister og værktøjer til opsigelse
  • Fratrædelsesaftaler

Vi udarbejder en rapport med vurderinger og to-do’s, som kan hjælpe dig med at fremtidssikre din juridiske HR-værktøjskasse. Processen tager typisk op til 10 dage, idet der er tale om en gennemgribende analyse.

Tidshorisonten vil blive klarlagt i forhold til den individuelle opgave. Med rapporten i hånden vil I således være fuldstændig garderet over for HR-funktionens ”blinde plet”.

Vil du vide mere?

Priser og yderligere oplysninger om disse HR-services kan fås ved henvendelse til Søren Ole Nielsen.

Tilmeld dig nyhedsbrevet DAHL Nyt

Modtag vores nyhedsbrev pr. e-mail og bliv opdateret på juridiske emner og nye kurser.

Læs betingelser

Betingelse for modtagelse af nyhedsbrevet DAHL Nyt

Hvem udsender nyhedsbrevet?

Nyhedsbrevet er en service, der udbydes af DAHL Advokatpartnerselskab. Vores fulde kontaktoplysninger er:

DAHL Advokatpartnerselskab
Lundborgvej 18
8800 Viborg
CVR. nr.: 37 31 00 85

Du vil kun modtage markedsføringsmateriale fra DAHL Advokatpartnerselskab.

Hvilke oplysninger indsamles om mig?

DAHL Advokatpartnerselskab behandler din oplyste e-mailadresse og dit navn – dette er alt, vi behøver for at kunne sende dig nyhedsbreve. Når du via nyhedsbrevet tilmelder dig et af vores arrangementer, vil vi i nogle tilfælde ligeledes behandle oplysninger om firmanavn og telefonnummer.

Vi indsamler desuden oplysninger om din adfærd i forbindelse med din brug af nyhedsbrevet – herunder oplysninger om om vores nyhedsbrev bliver åbnet, hvor lang tid e-mailen er åben, og om der klikkes på links i nyhedsbrevet. Du skal herudover være opmærksom på, at hvis du klikker på links i nyhedsbrevet til vores hjemmeside, kan vi indsamle yderligere oplysninger om dig, hvis du accepterer, at vores hjemmeside bruger cookies. Du kan finde yderligere information om vores brug af cookies i vores cookiepolitik.

Hvad bruger vi dine oplysninger til?

Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, bruger vi dine oplysninger til at udsende faglige nyheder, kursus- og øvrige arrangementstilbud samt andet markedsføringsmateriale til dig. Vi kan endvidere bruge dine oplysninger til at udsende orienterende e-mails om DAHL Advokatpartnerselskab eller om vores nyhedsbrev. Vores udsendelse af nyhedsbrevet sker på grundlag af dit samtykke.

De oplysninger, vi indsamler om dig og din adfærd i forbindelse med din brug af nyhedsbrevet, anvender vi til at forbedre vores service og indhold, så vi i fremtiden kan blive endnu bedre til at målrette og tilpasse indholdet i vores nyhedsbreve efter dine interesser. Vi behandler dine personoplysninger til disse formål efter reglen i databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f. Hvis du ikke ønsker, at vi behandler dine oplysninger til disse formål, har du til enhver tid ret til at gøre indsigelse mod behandlingen.

Oplysninger om din brug af nyhedsbrevet anvender vi herudover til statistiske formål i anonymiseret form.

Dine oplysninger behandles fortroligt og sikkert

Vi opbevarer dine oplysninger fortroligt og sikkert. Vi har implementeret de fornødne tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger, der sikrer, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes eller forringes, samt mod at de kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med persondatalovgivningen.

Vi bruger en underleverandør til vores drift af IT. Vi har sikret, at vores IT-udbyder er underlagt samme forpligtelse, og at de alene handler på vores instruks.

Hvor ofte udsendes nyhedsbreve?

Vi udsender vores nyhedsbrev, når vi mener, at vi har noget vigtigt eller nyt at fortælle dig. Nyhedsbrevet udkommer ikke med faste intervaller. Det er derfor forskelligt, hvor ofte du kan forvente at modtage nyhedsbreve fra os. Vi bestræber os dog på at begrænse antallet, så vores nyhedsbreve ikke fylder hele din indbakke.

Vi videregiver ikke dine oplysninger

Vi videregiver ikke dine oplysninger til andre i kommerciel henseende. Vi videregiver kun oplysninger, hvis vi er forpligtet til det efter loven, eller hvis vi forpligtet til det efter en retskendelse.

Du kan altid rette eller ændre dine kontaktoplysninger

Du kan til enhver tid ændre eller rette i dine kontaktoplysninger (din e-mailadresse og navn) ved at afmelde dig nyhedsbrevet, og derefter tilmelde dig igen eller ved at sende en e-mail til tvc@dahllaw.dk, hvori du angiver ændringsønsker.

Det er beskrevet nedenfor, hvordan du framelder dig vores nyhedsbrev.

Du kan altid afmelde dig yderligere henvendelser

Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og framelde dig nyhedsbrevet. Når du har frameldt dig nyhedsbrevet, modtager du ikke yderligere fra os, medmindre du har givet andet samtykke til, at vi må henvende os til dig. Vi sender dig dog en bekræftelse på, at vi sletter dig fra modtagerlisten for vores nyhedsbrev, og vi sletter derefter dine oplysninger på vores modtagerliste.

Nyhedsbrevet kan afmeldes ved at klikke på linket ”afmeld nyhedsbrev”, som er indeholdt i hvert nyhedsbrev, du modtager fra os. Du kan også afmelde nyhedsbrevet ved at sende en e-mail til tvc@dahllaw.dk, hvori du oplyser dit navn og din e-mailadresse.

Hvor længe opbevarer I oplysningerne om mig?

Vi opbevarer og behandler dine oplysninger lige så længe, som du er tilmeldt vores nyhedsbrev. Hvis du afmelder dig fra nyhedsbrevet, sletter vi dine oplysninger.

Hvis du framelder dig vores nyhedsbrev, anonymiseres alle statistiske data om din brug af nyhedsbrevet. Anonymiseringen sker på en sådan måde, at det ikke efterfølgende er muligt at deanonymisere oplysningerne igen.

Dine øvrige rettigheder efter persondatalovgivningen

Du har til enhver tid mulighed for at gøre brug dine rettigheder efter persondatalovgivningen.

Du kan bl.a. anmode om indsigt i de personoplysninger, som vi behandler, samt gøre indsigelse mod behandlingen af oplysningerne. Du kan desuden anmode om berigtigelse eller sletning af eventuelle ukorrekte oplysninger om dig selv, trække et samtykke til behandling af dine personoplysninger tilbage samt gøre din ret til dataportabilitet gældende. I visse tilfælde kan du endvidere have ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset.

Hvis du ønsker at gøre brug af én eller flere af dine rettigheder, kan du kontakte cbm@dahllaw.dk.

Hvis du er uenig, i den måde vi behandler oplysninger om dig på, kan du klage til Datatilsynet.

Du modtager nu DAHL Nyt

Forretningsområder du ønsker info om:

  • Intet valgt

Din information

Du kan altid trække dit samtykke tilbage og afmelde dig vores nyhedsbrev

Accepter betingelserne