Client Services

Digitale services

DAHL DealRoom

En virksomhedsoverdragelse er en kompliceret proces, som skal håndteres smidigt og professionelt. DAHL DealRoom er den optimale løsning for håndtering af dokumentudveksling ved due diligence-processer i større virksomhedsoverdragelser. Alle parter kan kommunikere og interagere nemt og hurtigt.

Er det dit livsværk, der nu skal sælges? Eller står I over for at skulle opkøbe en virksomhed for at udnytte potentialet til vækst? Så skal du i givet fald i gang med en due diligence proces, som grundlæggende er en krævende proces for både organisationen og de mennesker, der arbejder i den. Samtidig er det et forløb med meget på spil – emotionelt såvel som forretningsmæssigt. Styringen af processen skal derfor være struktureret, og du skal have det rette dokumentationsniveau.

DAHL DealRoom er i al enkelthed designet til at effektivisere og optimere due diligence-processer ved transaktioner. Den velforberedte sælger skaber ro om transaktionen ved at understøtte processen med et digitalt datarum. Det digitale datarum vil være den overordnede ramme for dokumentationen og oplysningerne om virksomheden, der skal sælges, herunder dokumentation i form af regnskabsmateriale, kunde- og leverandørkontrakter, selskabsdokumenter med mere. Ligeledes kan datarummet facilitere kommunikationen om oplysningerne i datarummet, forhandling af overdragelsesaftalen, og gennemførsel af transaktionen (closing).

Desværre ender ikke alle forløb med en underskrevet kontrakt på trods af det hårde arbejde. Der kan opstå en række benspænd, for eksempel at processen bliver trukket for langt ud, at der skabes et destruktivt forhandlingsklima, eller hvis der ikke opbygges den fornødne tillid i processen. Det kan ofte skyldes et ufuldstændigt dokumentationsgrundlag, og en velforberedt due diligence-proces med et struktureret digitalt datarum kan i høj grad afhjælpe disse faldgruber.

DAHL DealRoom indeholder bl.a. disse funktioner:

  • Enkelt & simpelt – nemt at oprette og komme i gang
  • Datasikkerhed & løbende backup – systemet er underlagt de allerhøjeste sikkerhedsstandarder
  • Adgang via flere devices – PC, laptops, tablets og smartphones
  • Mulighed for simpel og overskuelig Q&A-session på alle dokumenter
  • Stor kapacitet til opbevaring og organisering af dokumenter
  • Nem rettighedsstyring – kun de rette personer har adgang til bestemte dokumenter
  • Overblik & søgefunktion – du kan søge på tværs af og ned i kontrakterne, hvilket sparer tid og ressourcer

Konkret gør vi typisk følgende sammen med jer:

DAHL DealRoom anvendes typisk som led i en due diligence-proces ved virksomhedsoverdragelser, men kan også være en optimal løsning til andre transaktioner med due diligence-processer, f.eks.  ved større ejendomshandler.

I vælger mellem fire DealRoom pakkeløsninger: Grund (1 GB), mellem (1-3 GB), stor (3-7 GB) og xtra (7+ GB), alt afhængigt af hvor meget data platformen skal kunne håndtere.

Alle fire pakker indeholder:

  • Introduktion til DAHL DealRoom
  • Etablering, drift og afvikling af digitalt datarum
  • Løbende support undervejs

Pris

Vi lever af rådgivning og ønsker dermed ikke at tjene penge på hverken systemer eller teknologi. Derfor tilbyder vi alle fire pakker til kostpris.

DAHL DealRoom koster 12.500 kr. ekskl. moms for grundpakken (1 GB ) - langt størstedelen af vores klienter kan klare sig med 1 GB i en due diligence proces.

En udvidet løsning koster hhv. 25.000 kr. ekskl. moms (mellempakken 1-3 GB) og 37.500 kr. ekskl. moms (den store pakke 3-7 GB). Har du et ekstraordinært behov (xtra pakke og dermed 7+ GB data i DealRoom), aftaler vi en individuel pris.

Vil du vide mere?

Hvis du ønsker at benytte DAHL DealRoom i forbindelse med køb eller salg af en virksomhed, kan du blot tage fat i din kontaktperson hos DAHL.

Ønsker du mere indgående viden om selve systemet, kan du tage kontakt til én af vores eksperter:

Tilmeld dig nyhedsbrevet DAHL Nyt

Modtag vores nyhedsbrev og bliv opdateret på juridiske emner og nye kurser.

Læs betingelser

Vilkår for modtagelse af nyhedsbrev 

Hvem udsender nyhedsbrevet?

Nyhedsbrevet er en service, der udbydes af DAHL Advokatfirma. Vores fulde kontaktoplysninger er:

DAHL Advokatpartnerselskab
Lundborgvej 18
8800 Viborg
CVR. nr.: 37 31 00 85

Hvilke oplysninger indsamles om mig?

DAHL Advokatfirma indsamler alene din oplyste e-mailadresse og dit navn – dette er alt, vi behøver for at kunne sende dig nyhedsbreve.

Vores it-system indsamler i anonymiseret form oplysninger om dit brug af nyhedsbrevet – herunder om vores nyhedsbrev bliver åbnet, hvor lang tid mailen er åben, om der klikkes på links samt hvornår e-mailen slettes igen.

Du skal herudover være opmærksom på, at hvis du klikker på links i nyhedsbrevet til vores hjemmeside, kan vi indsamle yderligere oplysninger om dig, hvis du accepterer at vores hjemmeside bruger cookies.

Hvad bruger vi dine oplysninger til?

Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, bruger vi din e-mailadresse til at udsende nyhedsbreve, tilbud og andet markedsføringsmateriale til dig. Vi kan endvidere bruge din e-mailadresse til at udsende orienterende e-mails omkring DAHL Advokatfirma eller vores nyhedsbrev.

Herudover anvender vi ikke din e-mailadresse og dit navn.

Vores brug sker alene på grundlag af dit samtykke, jf. Databeskyttelsesforordningen art. 6(1)(a).

De oplysninger vi indsamler om din brug af nyhedsbrevet bruger vi til at forbedre vores service, så vi i fremtiden kan blive endnu bedre til at målrette og tilpasse indholdet efter dine interesser.

Oplysninger om din brug af nyhedsbrevet bruger vi herudover til statistiske formål i anonymiseret form.

Dine oplysninger behandles fortroligt og sikkert

Vi opbevarer dine oplysninger fortroligt og sikkert. Vi har implementeret de fornødne tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes eller forringes, samt mod, at de kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med persondatalovgivningen.

Vi bruger en underleverandør til vores drift af IT. Vi har sikret, at vores IT-udbyder er underlagt samme forpligtelse, og at de alene handler på vores instruks.

Hvor ofte udsendes nyhedsbreve?

Vi udsender vores nyhedsbrev, når vi mener, at vi har noget vigtigt eller nyt at fortælle dig. Nyhedsbrevet udkommer ikke med faste intervaller, og det er derfor forskelligt, hvor ofte du kan forvente at modtage nyhedsbreve fra os. Vi bestræber os dog på at begrænse antallet, så vores nyhedsbreve ikke fylder hele din indbakke.

Vi videregiver ikke dine oplysninger

Vi videregiver ikke dine oplysninger til andre i kommerciel henseende. Vi videregiver kun oplysninger, hvis vi er forpligtet til det efter loven, eller hvis vi forpligtet til det efter en retskendelse.

Du kan altid rette eller ændre dine kontaktoplysninger

Du kan til enhver tid ændre eller rette i dine kontaktoplysninger (din e-mailadresse og navn) ved at afmelde dig nyhedsbrevet, og derefter tilmelde dig igen eller ved at sende en e-mail til tvc@dahllaw.dk

Det er beskrevet nedenfor, hvordan du framelder dig vores nyhedsbrev.

Du kan altid afmelde dig yderligere henvendelser

Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og framelde dig nyhedsbrevet. Når du har frameldt dig nyhedsbrevet, modtager du ikke yderligere fra os, medmindre du har givet andet samtykke til, at vi må henvende os til dig. Vi sender dig dog en bekræftelse på, at vi sletter dig fra modtagerlisten for vores nyhedsbrev, og vi sletter derefter din e-mailadresse og dit navn i vores modtagerliste af nyhedsbrevet.

Nyhedsbrevet kan afmeldes ved at klikke på ”afmeld nyhedsbrev” linket, som er indeholdt i hvert nyhedsbrev, du modtager fra os. Du kan også afmelde nyhedsbrevet ved at sende en e-mail til tvc@dahllaw.dk, hvori du oplyser navn og e-mailadresse.   

Hvor længe opbevarer I oplysningerne om mig?

Vi opbevarer og behandler din e-mailadresse og dit navn lige så længe, som du er tilmeldt vores nyhedsbrev. Hvis du afmelder dig fra nyhedsbrevet, sletter vi din e-mailadresse og dit navn.

Hvis du framelder dig vores nyhedsbrev, anonymiseres alle statistiske data om din brug af nyhedsbrevet. Anonymiseringen sker på en sådan måde, at det ikke efterfølgende er muligt at deanonymisere oplysningerne igen.

Dine øvrige rettigheder efter persondatalovgivningen

Efter persondatalovgivningen kan du anmode os om indsigt i, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du er uenig, i den måde vi behandler oplysninger om dig på, kan du klage til Datatilsynet.

Du modtager nu DAHL Nyt

Forretningsområder du ønsker info om:

  • Intet valgt

Din information

Accepter betingelserne