COVID-19: Vi står stadig klar til at hjælpe dig og din virksomhed
COVID-19 har for alvor ramt det danske samfund, og vi har alle et stort ansvar for, at vi som samfund undgår for stor smittespredning. Hos DAHL Advokatfirma har vi løbende taget en række forholdsregler som følge af myndighedernes anbefalinger.
Hos DAHL Advokatfirma har vi løbende taget en række forholdsregler som følge af myndighedernes anbefalinger. Vi er en af de arbejdspladser, som relativt nemt kan efterleve forholdsregler og opfordringer. Derfor har vi også umiddelbart efter Statsministerens udmelding i går aftes besluttet, at:
- alle vores medarbejdere arbejder i udgangspunktet hjemmefra via allerede etablerede og velfungerende hjemmearbejdspladser
- alle vores medarbejdere arbejder, og vi vil fortsat praktisere udpræget tilgængelighed og fleksibilitet, som er blandt vores kerneværdier
- alle kurser og konferencer i regi af DAHL flyttes til senere tidspunkter
- møder med vores klienter tilstræbes så vidt muligt at blive gennemført via almindelige telefonmøder, Skype-møder og konferenceudstyr
- møder med klienter, som ikke kan afvikles digitalt, afholdes fortsat på vores kontorer i mindre grupper – det betyder også, at vores kontorer ikke lukker, men vil være løbende bemandet, da vi forventer løbende mødeaktivitet, om end på et noget lavere blus
Rådgivning og Corona task force
Vores dygtige jurister står fortsat til rådighed for juridisk rådgivning. Har du brug for juridisk rådgivning, er du som altid velkommen til at kontakte os, både i de igangværende sager og nye sager.
COVID-19-situationen afføder en række juridiske, strategiske, forretningsmæssige og økonomiske problemstillinger, som de fleste virksomheder bør forholde sig til. Tag gerne fat i din vante rådgiver eller rådgiverteam hos DAHL i forbindelse med dine overvejelser herom. Samtidig har Regeringen allerede barslet med ordninger, som kan understøtte erhvervslivet. Vi vil løbende informere og rådgive om indholdet og konsekvenserne af disse tiltag.
Vi forventer, at en række problemstillinger kræver akut håndtering. Vi har derfor nedsat en særlig task force, du kan kontakte vedrørende forskellige juridiske og juridisk-forretningsmæssige problemer og overvejelser, du og din virksomhed måtte stå overfor i den kommende periode. Vores task force vil fungere som en hotline, der hurtigt vil kunne trække på +200 specialister i DAHL, og den består af følgende personer:
- Ansættelses- og arbejdsretlige handlemuligheder – både for arbejdsgivere og direktører/ledende medarbejdere
- Juridisk handlerum ift. større omorganiseringer og tilpasninger og retsstillinger/vurderinger i denne forbindelse
- Rådgivning om frivillige og tvungne ordninger
Kontakt: Søren Ole Nielsen, son@dahllaw.dk, +45 3084 3514
Leverandører, kunder og international forretning
- Kontraktretlige implikationer og handlemuligheder i kommercielle kontrakter
- Såvel med leverandører (indkøbsaftaler, sourcingaftaler, logistikaftaler, underleverandørkontrakter, m.v.) som med kunder (agent- og forhandleraftaler, samhandelsaftaler, distributionsaftaler, salgs- og leveringsbetingelser, joint-venture kontrakter, franchiseaftaler, licensaftaler, m.v.)
Kontakt: Kim Ricken Jørgensen, krj@dahllaw.dk, +45 2688 2616
Kontakt: Klaus K. Kjær, kkk@dahllaw.dk, +45 2631 7526
Kontakt: Thomas Markert, tma@dahllaw.dk, +45 3084 3519
- Implikationer for byggeriet og igangværende projekter
- Entrepriseretlige overvejelser og handlemuligheder
- Overvejelser og handlemuligheder for udlejere af fast ejendom
Kontakt: Hans Erik Steffensen, hes@dahllaw.dk, +45 4019 9090
Kontakt: Niels Wulff, nwu@dahllaw.dk, +45 2612 8708
Kontakt: Anette Kusk, ank@dahllaw.dk, +45 20 28 04 56
Kapitalstruktur og kapitalforhold
- Implikationer for kapitalstruktur
- Handlemuligheder ift. kapitaltilførsel, kapitalforhøjelse, kapitalafgang, kapitalnedsættelse, lån og sikkerhedsstillelse, udnyttebetalinger, aktionærlån, køb/salg/indløsning af aktier, m.v.
Kontakt: Henning von Lillienskjold, hvl@dahllaw.dk, +45 2673 6588
Kontakt: Jesper Høy, jeh@dahllaw.dk, +45 2612 2435
Kontakt: Bent Ramskov, bra@dahllaw.dk, +45 2012 0830
Kontakt: Henrik Ottosen, hot@dahllaw.dk, +45 2873 1588
- Overvejelser og handlemuligheder inden for finansielle omstruktureringer
- Handlerum ift. akkvisitionsfinansiering, lånefinansiering, m.v.
Kontakt: Henning von Lillienskjold, hvl@dahllaw.dk, +45 2673 6588
Kontakt: Jesper Høy, jeh@dahllaw.dk, +45 2612 2435
Kontakt: Henrik Ottosen, hot@dahllaw.dk, +45 2873 1588
Rekonstruktion, insolvens og inddrivelse
- Rekonstruktion/akkordordninger
- Overvejelser og handlemuligheder ift. insolvensbehandling
- Inkassobehandling ifm. likviditetsoptimering
Kontakt: Birgitte Jørgensen, bij@dahhlaw.dk, +45 2621 9310
Kontakt: Jens Paulsen, jpa@dahhlaw.dk, +45 4035 8151
Kontakt: Dan B. Larsen, dbl@dahllaw.dk, +45 2631 7511
Kontakt: Jesper Høy, jeh@dahllaw.dk, +45 2612 2435
Kontakt: Thomas Markert, tma@dahllaw.dk, +45 3084 3519
- Implikationer for IT-kontrakter
- Vurdering af stop af leverancer, forsinkelser, forpligtelser, m.v.
- Handlemuligheder ift. IT- og teknologikontrakter
Kontakt: Frederik Bruhn, fbr@dahllaw.dk, +45 2295 1375
Kontakt: Michael Rehling, mir@dahllaw.dk, +45 2277 7207
Kontakt: Tim Nielsen, tim@dahllaw.dk, +45 6191 5105
- Overvejelser og handlemuligheder ift. selskabsbeskatning og moms
- Rådgivning om konsekvenserne af hastelovgivning indenfor skat og afgiftsområdet
Kontakt: Bent Ramskov, bra@dahllaw.dk, +45 2012 0830
Kontakt: Jesper Bierregaard, jbi@dahllaw.dk, +45 2612 7296