Corona-Task Force
COVID-19 afføder en række juridiske, strategiske og økonomiske problemstillinger, som de fleste virksomheder bør forholde sig til. Vi har derfor nedsat en særlig task force, du kan kontakte vedrørende de problemer og overvejelser, du og din virksomhed måtte stå overfor i den kommende periode.
COVID-19 afføder en række juridiske, strategiske og økonomiske problemstillinger, som de fleste virksomheder bør forholde sig til. Vi har derfor nedsat en særlig task force, du kan kontakte vedrørende de problemer og overvejelser, du og din virksomhed måtte stå overfor i den kommende periode.
COVID-19 afføder en række problemstillinger, som de fleste virksomheder bør forholde sig til. Her får du bl.a. overblik over hjælpepakker og info om vores Task Force, som du kan kontakte vedrørende de problemer og overvejelser, du og din virksomhed måtte stå overfor i den kommende periode.
COVID-19 har for alvor ramt det danske samfund, og sundhedskrisen afføder en lang række juridiske, strategiske, forretningsmæssige og økonomiske problemstillinger, som de fleste virksomheder bør forholde sig til. Vores dygtige jurister står fortsat til rådighed for juridisk rådgivning. Har du brug for juridisk rådgivning, er du som altid velkommen til at kontakte os, både i de igangværende sager og nye sager.
Vi forventer, at en række problemstillinger kræver akut håndtering. Vi har derfor nedsat en særlig task force, du kan kontakte vedrørende forskellige juridiske og juridisk-forretningsmæssige problemer og overvejelser, du og din virksomhed måtte stå overfor i den kommende periode. Klik på fanen ovenfor for at læse mere.
Hjælpepakker
Regeringen har allerede præsenteret en del hjælpepakker, som skal understøtte erhvervslivet. Vi vil løbende informere og rådgive om indholdet og konsekvenserne af disse tiltag.
Task Force
Vi forventer, at en række problemstillinger kræver akut håndtering. Vi har derfor nedsat en særlig task force, du kan kontakte vedrørende forskellige juridiske og juridisk-forretningsmæssige problemer og overvejelser, du og din virksomhed måtte stå overfor i den kommende periode.
Vores task force vil fungere som en hotline, der hurtigt vil kunne trække på +200 specialister i DAHL, og den består af følgende personer:
- Digital Q&A-hotline
- Rådgivning vedr. ekspropriation, erstatning, økonomiske udfordringer, skattemæssige aspekter
Kontakt: Anette Kusk, ank@dahllaw.dk, +45 2028 0456
Kontakt: Bent Ramskov, bra@dahllaw.dk, +45 2012 0830
- Ansættelses- og arbejdsretlige handlemuligheder – både for arbejdsgivere og direktører/ledende medarbejdere
- Juridisk handlerum ift. større omorganiseringer og tilpasninger og retsstillinger/vurderinger i denne forbindelse
- Rådgivning om frivillige og tvungne ordninger
Kontakt: Søren Ole Nielsen, son@dahllaw.dk, +45 3084 3514
Leverandører, kunder og international forretning
- Kontraktretlige implikationer og handlemuligheder i kommercielle kontrakter
- Såvel med leverandører (indkøbsaftaler, sourcingaftaler, logistikaftaler, underleverandørkontrakter, m.v.) som med kunder (agent- og forhandleraftaler, samhandelsaftaler, distributionsaftaler, salgs- og leveringsbetingelser, joint-venture kontrakter, franchiseaftaler, licensaftaler, m.v.)
Kontakt: Kim Ricken Jørgensen, krj@dahllaw.dk, +45 2688 2616
Kontakt: Klaus K. Kjær, kkk@dahllaw.dk, +45 2631 7526
Kontakt: Thomas Markert, tma@dahllaw.dk, +45 3084 3519
- Implikationer for byggeriet og igangværende projekter
- Entrepriseretlige overvejelser og handlemuligheder
- Overvejelser og handlemuligheder for udlejere af fast ejendom
Kontakt: Hans Erik Steffensen, hes@dahllaw.dk, +45 4019 9090
Kontakt: Niels Wulff, nwu@dahllaw.dk, +45 2612 8708
Kontakt: Anette Kusk, ank@dahllaw.dk, +45 20 28 04 56
Kapitalstruktur og kapitalforhold
- Implikationer for kapitalstruktur
- Handlemuligheder ift. kapitaltilførsel, kapitalforhøjelse, kapitalafgang, kapitalnedsættelse, lån og sikkerhedsstillelse, udnyttebetalinger, aktionærlån, køb/salg/indløsning af aktier, m.v.
Kontakt: Henning von Lillienskjold, hvl@dahllaw.dk, +45 2673 6588
Kontakt: Jesper Høy, jeh@dahllaw.dk, +45 2612 2435
Kontakt: Bent Ramskov, bra@dahllaw.dk, +45 2012 0830
Kontakt: Henrik Ottosen, hot@dahllaw.dk, +45 2873 1588
- Overvejelser og handlemuligheder inden for finansielle omstruktureringer
- Handlerum ift. akkvisitionsfinansiering, lånefinansiering, m.v.
Kontakt: Henning von Lillienskjold, hvl@dahllaw.dk, +45 2673 6588
Kontakt: Jesper Høy, jeh@dahllaw.dk, +45 2612 2435
Kontakt: Henrik Ottosen, hot@dahllaw.dk, +45 2873 1588
Rekonstruktion, insolvens og inddrivelse
- Rekonstruktion/akkordordninger
- Overvejelser og handlemuligheder ift. insolvensbehandling
- Inkassobehandling ifm. likviditetsoptimering
Kontakt: Birgitte Jørgensen, bij@dahhlaw.dk, +45 2621 9310
Kontakt: Jens Paulsen, jpa@dahhlaw.dk, +45 4035 8151
Kontakt: Dan B. Larsen, dbl@dahllaw.dk, +45 2631 7511
Kontakt: Jesper Høy, jeh@dahllaw.dk, +45 2612 2435
Kontakt: Thomas Markert, tma@dahllaw.dk, +45 3084 3519
- Implikationer for IT-kontrakter
- Vurdering af stop af leverancer, forsinkelser, forpligtelser, m.v.
- Handlemuligheder ift. IT- og teknologikontrakter
Kontakt: Frederik Bruhn, fbr@dahllaw.dk, +45 2295 1375
Kontakt: Michael Rehling, mir@dahllaw.dk, +45 2277 7207
Kontakt: Tim Nielsen, tim@dahllaw.dk, +45 6191 5105
- Overvejelser og handlemuligheder ift. selskabsbeskatning og moms
- Rådgivning om konsekvenserne af hastelovgivning indenfor skat og afgiftsområdet
Kontakt: Bent Ramskov, bra@dahllaw.dk, +45 2012 0830
Hvordan påvirker coronavirus dig og din virksomhed? På denne side får du overblik over seneste nyt om COVID-19 i relation til erhvervslivet, herunder de initiativer Regeringen sætter i søen.
- 04.03.2021 - Er virksomheden i krise?
- 01.03.2021 - Q&A Få svar på seks aktuelle spørgsmål om regler for hjemmearbejde
- 25.02.2021 - Q&A Få svar på de hyppigste spørgsmål blandt minkavlere og følgehverv
- 23.02.2021 - Særlig enhed skal hjælpe minkavlere og følgehverv berørt af COVID-19
- 29.01.2021 - COVID-19: Forsamlingsforbuddets betydning for generalforsamlinger i 2021
- 26.01.2021 - Minkbranchens følgehverv kan også se frem til erstatning
- 26.01.2021 - Ny aftale om erstatning til minkavlere
- 22.12.2020 - Minkbranchens følgehverv kan have krav på ekspropriationserstatning
- 20.12.2020 - COVID-19: Genindførelse af lønkompensationsordningen
- 14.12.2020 - Lovforslag om ændring af reglerne om rekonstruktion
- 30.11.2020 - Ændrer COVID-19 kravene til fuld skattepligt efter opholdsreglen?
- 20.11.2020 - COVID-19: Arbejdsgivere kan nu pålægge ansatte at blive testet
- 11.11.2020 - DAHL åbner digital Q&A-hotline for minkavlere
- 21.09.2020 - COVID-19: Ny aftale sikrer økonomisk hjælp til barer, restauranter og caféer
- 03.09.2020 - Arbejdsfordeling skal hjælpe virksomheder med at undgå afskedigelser
- 21.08.2020 - Hvordan kan rekonstruktion hjælpe nødlidende virksomheder?
- 18.08.2020 - Regler for hjemmearbejde under coronakrisen
- 14.08.2020 - Konkursrådet anbefaler ændringer i rekonstruktionsreglerne
- 25.06.2020 - COVID-19: Hjælpepakker udfases - genopretningspakker indfases
- 24.06.2020 - COVID-19: Vær opmærksom på reglerne for kollektive afskedigelser
- 16.06.2020 - DILEMMA: Er virksomhedens kriseregulering god nok?
- 11.06.2020 - Hvordan rekonstrueres den nødlidende virksomhed?
- 10.06.2020 - COVID-19: Lønkompensationsordningen skal nu gradvist udfases
- 25.05.2020 - Ledelsens pligter og ansvar: 5 gode råd til ledelsen
- 24.04.2020 - COVID-19: Q&A om rekonstruktion og konkurs
- 20.04.2020 - Hvordan bør fodboldklubber, spillere og trænere forholde sig til kontrakter i en corona-tid?
- 20.04.2020 - COVID-19: Økonomisk hjælpepakke udskyder skat og moms
- 04.04.2020 - COVID-19: Forpligtelser i selskabs- og regnskabslovgivning lempes
- 02.04.2020 - Skatteoptimering ved finansiering af virksomhed i krisetider
- 02.04.2020 - COVID-19: Pressede erhvervslejere skal betale husleje
- 31.03.2020 - COVID-19: Styrkelse af lønkompensationsordningen
- 31.03.2020 - COVID-19: Når hjælpepakkerne ikke rækker, er der stadig håb for virksomhedens overlevelse
- 27.03.2020 - COVID-19 skaber et akut behov for indkøb i den offentlige sektor
- 26.03.2020 - COVID-19: Udvidet dækningsområde for Rejsegarantifonden
- 24.03.2020 - COVID-19: Ny hjælpepakke på vej med garantiordning for nye lån
- 23.03.2020 - COVID-19: Webinar om de ansættelsesretlige tiltag og handlemuligheder
- 21.03.2020 - COVID-19 er ikke (længere) en force majeure begivenhed
- 20.03.2020 - COVID-19 og erhvervslejekontrakten: Beskyt dine videregående rettigheder mod udlejers konkurs
- 19.03.2020 - COVID-19: Bred aftale om hjælp til de selvstændige og de særligt ramte virksomheder
- 19.03.2020 - COVID-19: Fremrykning af offentlige investeringer og forudbetaling på offentlige kontrakter
- 19.03.2020 - COVID-19: Udlejers muligheder ved lejers betalingsmisligeholdelse og konkurs
- 18.03.2020 - COVID-19: Hjælp til de selvstændige og de særligt ramte virksomheder
- 18.03.2020 - COVID-19: Ændring af epidemiloven og hjælpepakke til eventarrangører
- 17.03.2020 - COVID-19: Justering af trepartsaftale om lønkompensation
- 16.03.2020 - COVID-19: Ny hjælpepakke på vej til små og mellemstore virksomheder
- 15.03.2020 - COVID-19: Ny trepartsaftale giver mulighed for lønkompensation
- 13.03.2020 - COVID-19: Offentlige myndigheders handlemuligheder ift. igangværende udbud
- 13.03.2020 - COVID-19: Fritages IT-leverandører for at fortsætte leverancer?
- 12.03.2020 - COVID-19: Vi står stadig klar til at hjælpe dig og din virksomhed
- 10.03.2020 - COVID-19: Coronavirus rammer arrangementsarrangørerne hårdt
- 04.03.2020 - COVID-19: Hvad skal, kan og må arbejdsgiver over for sine medarbejdere?
- 26.02.2020 - COVID-19: Kan coronavirus-udbruddet anses som en force majeure-begivenhed?