Udforsk DAHLs Digitale Services
DAHL DealRoom
En virksomhedsoverdragelse er en kompliceret proces, som skal håndteres smidigt og professionelt. DAHL DealRoom er den optimale løsning for håndtering af dokumentudveksling ved due diligence-processer i større virksomhedsoverdragelser. Alle parter kan kommunikere og interagere nemt og hurtigt.
Er det dit livsværk, der nu skal sælges? Eller står I over for at skulle opkøbe en virksomhed for at udnytte potentialet til vækst? Så skal du i givet fald i gang med en due diligence proces, som grundlæggende er en krævende proces for både organisationen og de mennesker, der arbejder i den. Samtidig er det et forløb med meget på spil – emotionelt såvel som forretningsmæssigt. Styringen af processen skal derfor være struktureret, og du skal have det rette dokumentationsniveau.
DAHL DealRoom er i al enkelthed designet til at effektivisere og optimere due diligence-processer ved transaktioner. Den velforberedte sælger skaber ro om transaktionen ved at understøtte processen med et digitalt datarum. Det digitale datarum vil være den overordnede ramme for dokumentationen og oplysningerne om virksomheden, der skal sælges, herunder dokumentation i form af regnskabsmateriale, kunde- og leverandørkontrakter, selskabsdokumenter med mere. Ligeledes kan datarummet facilitere kommunikationen om oplysningerne i datarummet, forhandling af overdragelsesaftalen, og gennemførsel af transaktionen (closing).
Desværre ender ikke alle forløb med en underskrevet kontrakt på trods af det hårde arbejde. Der kan opstå en række benspænd, for eksempel at processen bliver trukket for langt ud, at der skabes et destruktivt forhandlingsklima, eller hvis der ikke opbygges den fornødne tillid i processen. Det kan ofte skyldes et ufuldstændigt dokumentationsgrundlag, og en velforberedt due diligence-proces med et struktureret digitalt datarum kan i høj grad afhjælpe disse faldgruber.
DAHL DealRoom indeholder bl.a. disse funktioner:
- Enkelt & simpelt – nemt at oprette og komme i gang
- Datasikkerhed & løbende backup – systemet er underlagt de allerhøjeste sikkerhedsstandarder
- Adgang via flere devices – PC, laptops, tablets og smartphones
- Mulighed for simpel og overskuelig Q&A-session på alle dokumenter
- Stor kapacitet til opbevaring og organisering af dokumenter
- Nem rettighedsstyring – kun de rette personer har adgang til bestemte dokumenter
- Overblik & søgefunktion – du kan søge på tværs af og ned i kontrakterne, hvilket sparer tid og ressourcer
Konkret gør vi typisk følgende sammen med jer:
DAHL DealRoom anvendes typisk som led i en due diligence-proces ved virksomhedsoverdragelser, men kan også være en optimal løsning til andre transaktioner med due diligence-processer, f.eks. ved større ejendomshandler.
I vælger mellem fire DealRoom pakkeløsninger: Grund (1 GB), mellem (1-3 GB), stor (3-7 GB) og xtra (7+ GB), alt afhængigt af hvor meget data platformen skal kunne håndtere.
Alle fire pakker indeholder:
- Introduktion til DAHL DealRoom
- Etablering, drift og afvikling af digitalt datarum
- Løbende support undervejs
Pris
Vi lever af rådgivning og ønsker dermed ikke at tjene penge på hverken systemer eller teknologi. Derfor tilbyder vi alle fire pakker til kostpris.
DAHL DealRoom koster 12.500 kr. ekskl. moms for grundpakken (1 GB ) - langt størstedelen af vores klienter kan klare sig med 1 GB i en due diligence proces.
En udvidet løsning koster hhv. 25.000 kr. ekskl. moms (mellempakken 1-3 GB) og 37.500 kr. ekskl. moms (den store pakke 3-7 GB). Har du et ekstraordinært behov (xtra pakke og dermed 7+ GB data i DealRoom), aftaler vi en individuel pris. Priserne ovenfor er angivet uden moms og dækker omkostning pr. år.
Vil du vide mere?
Hvis du ønsker at benytte DAHL DealRoom i forbindelse med køb eller salg af en virksomhed, kan du blot tage fat i din kontaktperson hos DAHL.
Ønsker du mere indgående viden om selve systemet, kan du tage kontakt til én af vores eksperter: