Client Services

Digitale services

DAHL ContractRoom

Optimer virksomhedens bundlinje med vores digitale kontraktstyringssystem, DAHL ContractRoom. Systemet nedbryder jeres kontraktgrundlag og kontrakter til konkrete, praktiske handlinger. Det er enkelt, intuitivt og nemt at anvende.

Kontraktstyring handler om at optimere driften gennem en bedre, operationel styring af jeres kontrakter. Målet kan være optimering af virksomhedens samlede bundlinje. Men det kan også være en bedre balance mellem strategi, risici og styringen af forretningen. DAHL ContractRoom muliggør begge dele.

Selv ved helt simpel kontraktstyring, kan der være store gevinster at hente, fordi du gennem kontraktstyring får fulgt op på dine rettigheder og forpligtelser i kontrakterne, herunder dine leverancer. I den fysiske verden er denne opgave ofte kompleks. Hvem gør hvad og hvornår? Hvem har ansvaret? Fik vi fulgt op på kontrakten? Hvornår var det nu, at kontrakten skulle fornys eller opsiges?

Systemet er netop udviklet til at sikre, at kompleksiteten i virksomhedens samlede kontraktstyring nedbrydes til konkrete, praktiske handlinger, som kan håndteres her og nu. Det vil ikke blot gøre din hverdag nemmere, men også bidrage til at professionalisere dine arbejdsgange i dagligdagen.

Du vælger selv styringsdybden i din virksomhed. Måske ønsker du blot at sikre simpel opbevaring af jeres kontrakter og løbende overbliksbilleder til opfølgning? Måske vil du helt ned i mindste detalje, som kan gøre det muligt at minimere risiko i kontrakterne? Det afhænger af målet. Vi bistår gerne med at definere målet og kan tilpasse systemet til netop dit konkrete behov. Implementering foregår nemt og uden brug af tunge, tekniske ressourcer - og i den takt jeres forretning har brug for det.

DAHL ContractRoom kan hjælpe jer med at realisere disse gevinster:

  • Optimerer jeres drift – det komplekse bliver håndterbart
  • Reducerer jeres omkostninger og ressourcetræk – det forbedrer dermed jeres indtjening
  • Gør det nemmere for jer at sikre compliance ift. rettigheder og forpligtelser i jeres kontrakter
  • Gør det muligt at minimere jeres risiko i kontraktstyringen
  • Opfattes som proaktiv adfærd overfor finansieringskilder – banker ser positivt på kontraktstyring
  • Nemmere at lave forretning – det kan ofte imponere store kunder og leverandører
  • Styrker jeres forhandlingsposition - du klædes på til fremtidige kontraktforhandlinger med kunder, leverandører, osv.

DAHL ContractRoom indeholder bl.a. disse funktioner:

  • Enkelt & simpelt – nemt at oprette og komme i gang
  • One point of entry – alle relevante informationer om kontrakterne samles ét sted
  • Sikring af dokumentation – til brug for kontraktforhandlinger, myndighedsbetjening, m.v.
  • Datasikkerhed & løbende backup – kontrakterne er underlagt de allerhøjeste sikkerhedsstandarder
  • Adgang via flere devices – PC, laptops, tablets og smartphones
  • Automatiseret hjælp – påmindelser om vigtige datoer, du skal reagere på, f.eks. udløb og genforhandling
  • Kan bruges af alle – enkeltpersoner, en afdeling i en virksomhed, et selskab eller en hel koncern
  • Nem rettighedsstyring – kun de rette personer har adgang til bestemte dokumenter
  • Overblik & søgefunktion – du kan søge på tværs af og ned i kontrakterne og dermed spare tid og ressourcer
  • Fuld transparens & sporbarhed – logning over alle hændelser i systemet

Vælg den rigtige løsning og kom godt i gang

I vælger mellem fem ContractRoom pakkeløsninger: Lille (0-250 MB), grund (250 MB-1 GB), mellem (1-3 GB), stor (3-7 GB) og xtra (7+ GB), alt afhængigt af hvor meget data platformen skal kunne håndtere for, at I kan styre jeres kontrakter.

Alle fem pakker indeholder:

  • Introduktion til DAHL ContractRoom
  • Licens til at bruge denne digitale platform i jeres virksomhed
  • Opsætning hos jer
  • ”Light support”

Pris

Vi lever af rådgivning og ønsker dermed ikke at tjene penge på hverken systemer eller teknologi. Derfor tilbyder vi alle fem løsninger til kostpris.

DAHL ContractRoom koster 3.500 kr. ekskl. moms for den lille pakke (0-250 MB). Har I behov for lidt mere plads, kan I vælge grundpakken (op til 1 GB), som koster 12.500 kr. ekskl. moms. Langt størstedelen af vores klienter kan klare sig med denne løsning.

De andre løsninger koster hhv. 25.000 kr. ekskl. moms (mellempakken 1-3 GB) og 37.500 kr. ekskl. moms (den store pakke 3-7 GB). Har du et ekstraordinært behov (xtra pakke og dermed 7+ GB data i ContractRoom), aftaler vi en individuel pris.

DAHL ContractRoom betales årligt baseret på valg af løsning.

Hvis I er i tvivl om, hvor stort netop jeres pladsbehov er, tilbyder vi en gratis prøveperiode på 3 måneder. Herefter vurderer vi sammen, hvilken løsning der bedst matcher jeres behov.

Vil du vide mere?

Vi har flere relevante klient-cases om DAHL ContractRoom, som måske kan have interesse for jer. Vi kigger meget gerne forbi og fortæller om én eller flere af disse cases. 

Du er velkommen til at kontakte vores specialistteam inden for kontraktstyring:

Tilmeld dig nyhedsbrevet DAHL Nyt

Modtag vores nyhedsbrev og bliv opdateret på juridiske emner og nye kurser.

Læs betingelser

Vilkår for modtagelse af nyhedsbrev 

Hvem udsender nyhedsbrevet?

Nyhedsbrevet er en service, der udbydes af DAHL Advokatfirma. Vores fulde kontaktoplysninger er:

DAHL Advokatpartnerselskab
Lundborgvej 18
8800 Viborg
CVR. nr.: 37 31 00 85

Hvilke oplysninger indsamles om mig?

DAHL Advokatfirma indsamler alene din oplyste e-mailadresse og dit navn – dette er alt, vi behøver for at kunne sende dig nyhedsbreve.

Vores it-system indsamler i anonymiseret form oplysninger om dit brug af nyhedsbrevet – herunder om vores nyhedsbrev bliver åbnet, hvor lang tid mailen er åben, om der klikkes på links samt hvornår e-mailen slettes igen.

Du skal herudover være opmærksom på, at hvis du klikker på links i nyhedsbrevet til vores hjemmeside, kan vi indsamle yderligere oplysninger om dig, hvis du accepterer at vores hjemmeside bruger cookies.

Hvad bruger vi dine oplysninger til?

Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, bruger vi din e-mailadresse til at udsende nyhedsbreve, tilbud og andet markedsføringsmateriale til dig. Vi kan endvidere bruge din e-mailadresse til at udsende orienterende e-mails omkring DAHL Advokatfirma eller vores nyhedsbrev.

Herudover anvender vi ikke din e-mailadresse og dit navn.

Vores brug sker alene på grundlag af dit samtykke, jf. Databeskyttelsesforordningen art. 6(1)(a).

De oplysninger vi indsamler om din brug af nyhedsbrevet bruger vi til at forbedre vores service, så vi i fremtiden kan blive endnu bedre til at målrette og tilpasse indholdet efter dine interesser.

Oplysninger om din brug af nyhedsbrevet bruger vi herudover til statistiske formål i anonymiseret form.

Dine oplysninger behandles fortroligt og sikkert

Vi opbevarer dine oplysninger fortroligt og sikkert. Vi har implementeret de fornødne tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes eller forringes, samt mod, at de kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med persondatalovgivningen.

Vi bruger en underleverandør til vores drift af IT. Vi har sikret, at vores IT-udbyder er underlagt samme forpligtelse, og at de alene handler på vores instruks.

Hvor ofte udsendes nyhedsbreve?

Vi udsender vores nyhedsbrev, når vi mener, at vi har noget vigtigt eller nyt at fortælle dig. Nyhedsbrevet udkommer ikke med faste intervaller, og det er derfor forskelligt, hvor ofte du kan forvente at modtage nyhedsbreve fra os. Vi bestræber os dog på at begrænse antallet, så vores nyhedsbreve ikke fylder hele din indbakke.

Vi videregiver ikke dine oplysninger

Vi videregiver ikke dine oplysninger til andre i kommerciel henseende. Vi videregiver kun oplysninger, hvis vi er forpligtet til det efter loven, eller hvis vi forpligtet til det efter en retskendelse.

Du kan altid rette eller ændre dine kontaktoplysninger

Du kan til enhver tid ændre eller rette i dine kontaktoplysninger (din e-mailadresse og navn) ved at afmelde dig nyhedsbrevet, og derefter tilmelde dig igen eller ved at sende en e-mail til tvc@dahllaw.dk

Det er beskrevet nedenfor, hvordan du framelder dig vores nyhedsbrev.

Du kan altid afmelde dig yderligere henvendelser

Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og framelde dig nyhedsbrevet. Når du har frameldt dig nyhedsbrevet, modtager du ikke yderligere fra os, medmindre du har givet andet samtykke til, at vi må henvende os til dig. Vi sender dig dog en bekræftelse på, at vi sletter dig fra modtagerlisten for vores nyhedsbrev, og vi sletter derefter din e-mailadresse og dit navn i vores modtagerliste af nyhedsbrevet.

Nyhedsbrevet kan afmeldes ved at klikke på ”afmeld nyhedsbrev” linket, som er indeholdt i hvert nyhedsbrev, du modtager fra os. Du kan også afmelde nyhedsbrevet ved at sende en e-mail til tvc@dahllaw.dk, hvori du oplyser navn og e-mailadresse.   

Hvor længe opbevarer I oplysningerne om mig?

Vi opbevarer og behandler din e-mailadresse og dit navn lige så længe, som du er tilmeldt vores nyhedsbrev. Hvis du afmelder dig fra nyhedsbrevet, sletter vi din e-mailadresse og dit navn.

Hvis du framelder dig vores nyhedsbrev, anonymiseres alle statistiske data om din brug af nyhedsbrevet. Anonymiseringen sker på en sådan måde, at det ikke efterfølgende er muligt at deanonymisere oplysningerne igen.

Dine øvrige rettigheder efter persondatalovgivningen

Efter persondatalovgivningen kan du anmode os om indsigt i, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du er uenig, i den måde vi behandler oplysninger om dig på, kan du klage til Datatilsynet.

Du modtager nu DAHL Nyt

Forretningsområder du ønsker info om:

  • Intet valgt

Din information

Accepter betingelserne